Asi všichni máme ještě v živé paměti epidemii coronaviru, která se před několika lety přehnala i přes naše území. V té době byla zavedena nejrůznější opatření, která měla zmírnit celkové následky, s větším či menším úspěchem. Jedním z nich bylo, že by lidé měli omezit pokud možno přímé kontakty s ostatními lidmi. V rámci toho se v mnoha službách objevilo objednávání na konkrétní termín přes internet. Je pravdou, že coronavirus již tolik neřádí. Mnozí podnikatelé však poznali výhody tohoto způsobu rezervace, a používají jej i nadále. Příkladem mohou být kadeřnictví, kdy má například kadeřnictví Brno online objednání pro všechny své zákazníky.
Jednoduše navštívíte jeho webovou stránku, vyberete si jeden z volných termínů, který vám nejvíce vyhovuje, a pak už jen čekáte. Hlavní výhodou pro zákazníky je, že odpadá dlouhé čekání, než na vás přijde řada. S výjimkou některých případů máte totiž přesně vymezený slot. Jistě, každá procedura trvá jinak dlouho – zákaznice, která chce jen zastřihnout konečky, bude nejspíš hotová rychleji než tak, která má zájem o barvení a trvalou. Proto při rezervaci zadáváte i úkon, který si budete chtít nechat udělat, a podle toho vám bude vyhrazen čas.
Dobrá, je jasné, že pro zákazníky má tento postup řadu výhod. Je ale výhodný i pro samotné pracovníky? Ukazuje se, že ano, a to hned z několika důvodů. V první řadě přesně vědí, co vše budou v daný den dělat, a tak si mohou předem připravit potřebné nástroje a přípravky. Později pak nebudou muset ztrácet čas jejich hledáním, takže práce půjde rychleji. A to opět ocení i zákazníci. Dále zde také nebude onen tlak, který vzniká, když pracujete na jedné osobě a vedle vás netrpělivě čeká spousta dalších lidí, než na ně přijde řada. Vše je tak mnohem pohotovější, což přispívá k dobrému pracovnímu prostředí. Rozhodně se to tedy vyplatí.